Handen ineen - jaaroverzicht 2020

In het ARQ jaaroverzicht Handen ineen blikken wij samen terug op het jaar 2020. ARQ International deed vorig jaar meerdere onderzoeken en projecten in verschillende landen. Op deze pagina lichten wij drie internationale projecten verder uit.

Bekijk hier het online ARQ jaaroverzicht 2020

Onderzoek naar gevolgen van seksueel geweld in Congo

ARQ International voerde een diepgaand onderzoek uit naar de impact van het seksuele geweld bij vrouwen in Congo. De studie stelt vast dat seksueel geweld de levens- omstandigheden van de getroffenen in veel opzichten ernstig ontwricht. Met deze kennis wordt in samenwerking met Cordaid een nieuwe aanpak georganiseerd en gaat ARQ International medische staf trainen.

Meer over het onderzoek

Vergroten psychosociale kennis in Zuid-Sudan​​​​

Vanwege corona vormde ARQ International een fysieke training aan community counselors in Zuid-Sudan om naar een online workshop. Deze training is onderdeel van het innovatieproject BoB, een samenwerking van ARQ International met Red een Kind en TNO.

Meer over deze training

Ondersteuning aan gevluchte jongeren in Jordanië

Gevluchte adolescente kinderen hebben vaak veel meegemaakt. Veel ouders weten niet hoe ze kunnen communiceren met hun kinderen nu ze in een andere omgeving wonen en met nieuwe problemen geconfronteerd worden. Daarom ontwikkelde ARQ International in samenwerking met Medair Jordanië een curriculum specifiek gericht op deze Syrische en Irakese jongeren.

Meer over dit programma

>> Wilt u ook bijdragen aan ARQ en onze projecten, onderzoeken of onze patiënten ondersteunen? Kijk dan op Vrienden van ARQ voor de mogelijkheden.